همه چیز طلا همینجاست

خواص سنگ عقیق

یوسف کاظمی | جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۲۶ ب.ظ

خواص عقیق بر روی بدن

 

در کتب فارسی آورده شده است که اگر کشته آن را با آب و یا شربت میوه سیب حل کنید و استفاده نمایید برای جلوگیری از خونریزی معده، لخته شدن خون، کثرت حیض و همچنین درمان جنون، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید بوده و اثرات بسیار زیادی به همراه دارد. از دیگر خواص عقیق این است که سرمه‌ی ساخته شده از این سنگ، بینایی را تقویت و چشمها را درخشان می سازد . این گوهر برای بن آوردن خونریزی لثه بسیار مفید بوده ، و دندان ها را محکم می نماید. اگر معده شما ضعیف می باشد سعی کنید از این سنگ استفاده نکنید.

 

 خواص عقیق بر روح و روان

 

از عصر های گذشته، قبایل و ملل کهن دنیا، این نگین را مقدس می دانسته اند و آن را از خود دور نمی ساخته اند، طبق باورشان سنگی بوده است که حرز و حامی انسان ها در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها به شمار می آمده است.

* این گوهر  ترس و خوف را دور میکند ، دل را قوی می سازد، جانوران موذی و سمی دور گشته و آسیب نمی رسانند.

* از خواص عقیق سرخ این است هرنوع خونریزی را بند آورده و به ویژه برای زنان، بسیار موثر می باشد.

* از دیگر خواص عقیق تعالی، شادابی و آرامشagate-Detection عقیق : پیشینه، انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص و قیمت سنگ عقیق اصل

روح و همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی می باشد.

* این انگشتر برای تقویت نقاط مختلف بدن و همچنین برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید می باشد.

* استفاده از انگشتر عقیق اثری بسیار زیادی در زدودن انرژی های منفی از محیط دارد، همچنین سبب پاکسازی هاله ای از انرژی های منفی می شود.

 

 فضایل عقیق در روایات

 

types-of-agate2 عقیق : پیشینه، انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص و قیمت سنگ عقیق اصل

۱- اولین سنگی که ایمان آورد!
پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمود:« ای علی! انگشتر را در دست راست کن تا از مقربان الهی باشی.حضرت علی (ع) پرسید: چه انگشتری را در دست کنم؟ پیامبر فرمود: عقیق قرمز؛ زیرا اوّلین کوهی بود که به وحدانیّت خداوند، به نبوت من و به وصی بودن تو یا علی و امامت فرزندان تو و اینکه بهشت برای محبان تو و شیعیان فرزندانت است، اقرار کرد.»
امام صادق (ع) فرمود:« دوست دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر را در دست داشته باشد (یکی از آنها) عقیق است و آن مخلص ترین نگین ها برای خدا و ما اهل بیت است…».
۲ – اولین سنگ ولایت مدار!
حضرت رضا (ع) فرمودند:« در روز غدیر، خداوند ولایت علی (ع) را بر آسمان های هفت گانه و سپس بر کوه ها عرضه داشت. اولین کوه هایی که به ولایت اقرار نمودند، سه کوه بود: کوه عقیق، کوه فیروزه و کوه یاقوت.»
۳ – ثناگوی الهی!
شخصی خدمت امام (ع) عرض کرد: فدایت شوم! چه نگینی بر روی انگشتر بگذارم؟ حضرت فرمود:« ای بشیر! چرا از استفاده عقیق قرمز و زرد و سفید غافلی؟ زیرا این سه، سه کوه در بهشت هستند؛ عقیق قرمز بر در خانه رسول خدا (ص) سایه افکنده است و عقیق زرد بر خانه فاطمه زهرا(س) در بهشت و سفید نیز بر خانه امیرمؤمنان (ع) در بهشت سایه افکنده است و همه ی این خانه ها یکی است… و به راستی این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید می گویند و برای دوستداران خاندان پیامبر (ص) آمرزش می طلبند».
۴ – معراج!
پیامبر اکرم (ص) در خصوص شب معراج می فرمایند:« آن قدر به پروردگار نزدیک شدم که نزدیک تر از آن قابل تصور نیست. خداوند در آنجا با من میان دو کوه عقیق سخن گفت»

 

خواص عقیق در احادیث

 

agate-property عقیق : پیشینه، انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص و قیمت سنگ عقیق اصل

۱ – خواص عقیق : فقرزدایی
حضرت صادق (ع) فرموده اند که دستی که در آن، این گوهر باشد، بسیار عجیب است که از درهم و دینار (پول) خالی باشد…
همچنین حضرت رضا (ع) فرموده اند که این نگین، فقر را از بین می برد و دست کردن آن، نفاق را دور می کند.
و نیز فرمودنده اند که کسی که این انگشتر را در دست کند، فقیر نمی گردد.
۲ – خواص عقیق : وسعت رزق و روزی
حضرت باقر (ع) می فرمایند: که هر کس یکی از انواع آن را در دست کند و شیعه ی اهل بیت نیز باشد، به جز خیر و خوبی و وسعت در رزق نمی بیند و بی نیاز از مردم خواهد شد.
۳ – خواص : افزایش ثواب
امیرمؤمنان علی (ع) فرموده اند که دو رکعت نماز با این انگشتر، برابر با هزار رکعت نماز است که بدون این انگشتر خوانده می شود.
۴ – خواص عقیق : تسریع در اجابت دعا
امیرمؤمنان علی (ع) فرمودنده اند که دستی محبوب تر از دستی که در آن، این گوهر باشد، به سوی خدا برای دعا بلند نشده است.
و همچنین حضرت صادق (ع) فرموده اند که خداوند دوست می دارد دستی که در دعا به سوی او بلند می گردد، در آن دست از این انگشتر باشد.
۵ – خواص عقیق : ایمنی از بلایا
امام علی (ع) فرمودند این انگشتر مایه ی برکت خواهد بود و ایمنی از بلاها خواهد آورد.
۶ – خواص : عاقبت به خیری
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : « کسی که انگشتر عقیق در دست کند، عاقبت به خیرخواهد شد.»
۷ – خواص عقیق : دوری از عذاب به شرط حبّ علی (ع)
امام کاظم (ع) فرموده اند که خداوند به خودش قسم یاد کرده است که هرگز دستی را که این انگشتر را پوشیده، عذاب نمی کند، به این شرط که ولایت علی (ع) را داشته باشد.
۸ – خواص عقیق : غم زدایی
رسول خدا (ص) فرموده اند که تا زمانی که انگشتر با این نگین در دست داشته باشید، حزن و اندوه بر شما وارد نخواهد شد.

 

بهترین معادن

 

agate-mine عقیق : پیشینه، انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص و قیمت سنگ عقیق اصل

به طور کلی منابع این سنگ روی کره زمین فراوان می باشد، ولی یکی از کشورهایی که بالاترین مقدار منابع این گوهر در رنگ ها و طرح های مختلف در آن وجود دارد ایران است. شهرستان نمین که در اردبیل قرار دارد از جمله بزرگترین معادن این کانی در جهان هست. همچنین در خراسان و اطراف مشهد نیز بسیار کوه ها و معادن غنی یافت می شود. این سنگ های قیمتی و تزییتی در کشورهای دیگری چون یمن، هندوستان، ایران، چین وجود دارد. معادن عقیق کشور یمن در منطقه جنوبی شهر صنعا قرار دارد که به لحاظ دینی این سنگ پر خواص ترین می باشد.

 

از سایت شرف آنلاین

  • یوسف کاظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی